Verzending en levering

Hieronder leest u hoe de verzending en levering van uw bestelling verloopt bij HorecaVoordeelshop.nl, de online horeca groothandel. 

Levertijden

Onze levertijden variëren per product, merk en aantal. De verwachte levertijd staat bij de producten aangegeven. Dit gaat om werkdagen. Niet alle producten staan bij ons op voorraad omdat wij meer dan 20.000 artikelen verkopen. Grote keukenapparatuur wordt dan ook rechtstreeks vanaf de fabrikant van het merk naar u toegestuurd. Dit heeft verder geen consequentie voor de levertijd naar u toe. 

Verzendkosten  

De afleverkosten zullen toonbaar worden VOOR het afrekenen van uw winkelwagen. Wij rekenen € 5.95 voor verzendingen in Nederland en € 7.95 voor verzendingen naar België. Alle bestellingen boven de € 75,- worden gratis verstuurd in Nederland en België.

Levertijd bij vooruitbetaling

Bestelt u middels bankoverschrijving, dan ontvangt u uw bestelling 1 - 3 werkdagen nadat wij uw betaling op onze rekening hebben ontvangen. Dit kan afhankelijk van de bank tot 3 werkdagen duren. Wanneer wij de betaling ontvangen hebben krijgt u per email een bevestiging. 

Landen

Wij leveren veelal in Nederland en België. In principe kunnen we in ieder land aanleveren. Wij werken met internationale vervoerders. Wilt u een bestelling doen voor een land buiten de Benelux, vraag dan even een offerte aan zodat we vrachtkosten op maat kunnen aanbieden.

BTW verlegging België

Bent u een zakelijke Belgische klant? Dan kunt u bij ons bestellen en gebruik maken van de BTW verlegging regel, dan hoeft u geen BTW te betalen. Hier dient u een account bij ons voor aan te maken. Zodra u een account bij ons heeft aangemaakt, dan vult u uw BTW nummer in het veldje in uw account. Voorbeeld: Uw btw nummer is BE 12345678 dan vult u in BE12345678. Na het invullen en opslaan duurt het ongeveer 30 seconden voordat onze webshop uw btw nummer vallideert. Na 30 seconden kunt u uw bestelling plaatsen en onze webshop verrekend automatisch de btw. Voor vragen hierover staan we graag voor u klaar.

Track & Trace

Na ontvangst van de betaling gaan wij direct aan de slag met uw bestelling. Alle bestellingen,  waar wij de betaling voor 12:00 van binnen hebben, proberen wij dezelfde dag nog te versturen. Echter in de meeste gevallen wordt uw bestelling de volgende dag bij elkaar gezocht in ons magazijn en verzendklaar gemaakt. Deze dag wordt de bestelling door DPD afgehaald en ‘s avonds proberen wij u te voorzien van een Track&Trace nummer. Dit unieke nummer is aan uw pakket gelinkt en nu kunt u online de status van uw verzending bekijken.

Vertraging tijdens verzending

Heeft u na 3 werkdagen de bestelling nog niet ontvangen, gelieve contact op te nemen met onze klantenservice. In uitzonderlijke gevallen doet DPD in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een bestelling. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij u vriendelijk het bestelnummer te vermelden in uw e-mail of bij de hand te houden wanneer u ons belt. Wij zullen dan voor u de status van de order opvragen.

U bent onverhoopt niet thuis op de dag van levering

Het kan zo zijn dat u niet thuis bent als de chauffeur met het pakket voor uw deur staat. Dit is in eerste instantie niet een heel groot probleem. De chauffeur laat een melding achter en daarin staat de nieuwe leverdatum. Probeert u dan wel thuis te zijn. Mocht de chauffeur om wat voor reden dan ook al 3x bij u aan de deur zijn geweest en u bent niet thuis, dan zal het pakket retour worden gestuurd naar de HorecaVoordeelshop. Wij zullen contact met u opnemen om een nieuwe losafspraak in te plannen. LET OP deze kosten zijn voor uw rekening. (Dit geldt niet voor grote apparatuur)

Grote apparatuur bestellen, hoe gaat hier de levering van in zijn werk?

Het bestellen van professionele keukenapparatuur (zoals ovens, koelkasten, afzuigkappen, combisteamers etc) zal niet via een standaard postpakket kunnen worden verstuurd. U kunt begrijpen dat wij een dure combisteamer van honderden euro's of duizenden euro's, niet zomaar met de postbode of koerier kunnen meegeven. Dit omdat deze zendingen te kostbaar zijn en er heel netjes mee moet worden omgegaan. Dit soort bestellingen worden door ons via grote transporteurs verstuurd zoals Dachser, Wim Bosman of Rhenus. Dit zijn professionele vervoerders die met vrachtwagens uw bestelling komen bezorgen, wij komen de bestelling standaard niet binnen bezorgen, maar op de stoep, wilt u toch dat het binnen wordt gezet? Neem even telefonisch contact met ons op. Deze bestellingen worden in de regel tussen 09:00 en 18:00 aangeboden, wees dan ook aanwezig op het adres, dit om extra kosten te vermijden. Wilt u op een ander tijdstip geleverd krijgen neem dan even van te voren contact met ons op zodat wij dit samen met u kunnen inplannen. Er is een hoop mogelijk dus schroom u niet om dit gewoon met ons te overleggen. 

Ruilen en/of retourneren

Hier zijn wij absoluut niet de moeilijkste mee. Lees hier onze ruil en retour voorwaarden 

Een bestelling is (gedeeltelijk) geannuleerd

Een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden.

  • Het artikel is toch niet leverbaar.  
  • We hebben uw vooruitbetaling 5 dagen na het plaatsen van uw bestelling nog niet ontvangen. Dit geldt alleen als u voor de betaalmethode ‘bankoverschrijving’ heeft gekozen.  
  • U ziet gewoon af van de bestelling, voordat deze verzonden is. Zult u net zien dat u iets besteld heeft en dan beseft dat u het eigenlijk niet nodig heeft. Geen probleem, echter neem direct even contact met ons op voordat er kosten gemaakt zijn.

Uiteraard komt voor een geannuleerd artikel de betalingsverplichting te vervallen. Als u al betaald heeft, dan storten we het bedrag zo spoedig mogelijk terug of sturen in overleg met u alsnog het product toe.